נתניהו: "סיפרתי לנשיא ארה"ב על הכוונה לפרוץ לארכיון הגרעין בטהרן"

איתי גדסי 1 Comment on נתניהו: "סיפרתי לנשיא ארה"ב על הכוונה לפרוץ לארכיון הגרעין בטהרן"

במהלך נאומו בטקס פרס לביטחון ישראל היוקרתי, חשף ראש הממשלה, כי במהלך פגישתו בדאבוס בשוויץ בוועידה העולמית, הוא סיפר לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ על הכוונה לפרוץ לארכיון הגרעין בטהרן. הנשיא שאל אותי: האם זה מסוכן?

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו נאם היום (שלישי) בטקס פרס ביטחון ישראל היוקרתי בו זכו המוסד, אמ"ן, השב"כ וחיל האוויר על פרויקטים כמו הפריצה למסמכי הגרעין איתור מנהרות חיזבאללה ופיתוחים טכנולגיים.

ראש הממשלה אמר בטקס: "ועדת הפרסים בראשות שאול חורב, הייתה צריכה לבחור מתוך עושר גדול של פרויקטים, אם אפשר היינו צריכים לספר על מה לא הגיע הנה, זה לא פחות מדהים. אבל היא בחרה ארבעה פרויקטים זוכים; אלה בעלי השפעה מרחיקת לכת על ביטחון ישראל בהרתעת אויבינו בסיכול, בהגנה ובהתקפה.

הפרס הראשון ניתן לצוותי המודיעין וההנדסה, שחשפו ונטרלו את מנהרות הטרור במבצע 'מגן צפוני'. בכך הם שללו נשק אסטרטגי מחיזבאללה. השמדת המנהרות הוא הישג חשוב מאוד, שפוגע בהתבססות האיראנית בזירה הצפונית.

הפרס השני ניתן על פיתוח חימוש משמעותי, ביוזמת חיל האוויר והתעשיות הביטחוניות. החימוש הזה מסייע לנו למנוע את ההתבססות של איראן בגבולנו הצפוני – לאורך הגבול, בעומק סוריה, בסוריה כולה. אין לאיראן חסינות בשום מקום בסוריה.

הפרס השלישי ניתן לפיתוח של מאגרי נתונים למאבק בטרור. מערכת Big Data שפיתח השב"כ מאפשרת לאתר ולסכל פיגועי טרור מבעוד מועד. זה נעשה יום-יום, לילה-לילה, מאות פעמים בשנה. הדרך שבה אנחנו נלחמים בטרור ביהודה ושומרון אינה לחכות שהוא יגדל ויתעצם. אנו עושים הכול כדי לגדוע את הטרור בתחילתו.

במידת האפשר, איננו רוצים לנקוט מרדף חם לאחר מעשה, אלא 'כיסוח הדשא' ו'עקירת יבליות' לפני מעשה. המערכת החדשה עוזרת לנו לעשות זאת.

הפרס הרביעי ניתן על עוד הישג מזהיר מהשנה האחרונה – הבאת ארכיון הגרעין הסודי של איראן לישראל על ידי 'המוסד'. אנשינו הוציאו מטהרן עשרות אלפי מסמכים, דיסקים, תקליטורים. החומר הזה מוכיח בצורה ברורה, קודם כל שאיראן שיקרה לקהילה הבינלאומית, היא נקטה צעדים מעשיים לפיתוח נשק גרעיני.

אני אישרתי את הפעולה הזאת מתוך מחשבה – שחשיפת התכנית תסייע לשכנע את נשיא ארה"ב לצאת מהסכם הגרעין המסוכן עם איראן. אבל אני רוצה לספר לכם משהו שלא סיפרתי עד היום, שיתפתי את נשיא ארה"ב ברעיון המבצע, עוד לפני שהוא בוצע. כשפגשתי אותו בדאבוס, אמרתי לו שאני מתכוון לשלוח את אנשינו ללב טהרן – להביא את הארכיון.

הוא שאל אותי האם זה מסוכן. אמרתי לו שיש בזה סיכון לא מבוטל, אבל שהתוצאה מצדיקה את הסיכון. ולכן, כשהבאתי אליו אחרי המבצע לחדר הסגלגל ב'בית הלבן' את הממצאים העיקריים שחשפנו בארכיון – הוא כבר ידע במה מדובר. הוא הביע את הערכתו לתעוזה ולהישג. אין לי שום ספק שזה סייע לאשרר את החלטתו לפרוש מההסכם המסוכן הזה.

אתמול איראן הודיעה שחצתה את רף האורניום המועשר של 300 ק"ג. זהו צעד מתריס נוסף, בשאיפתה לייצר נשק גרעיני.

ישראל לא תאפשר לאיראן לייצר נשק גרעיני. מי שמאיים עלינו בהשמדה שם עצמו בסכנת כליה ומעמיד עצמו, את ההנהגה שחושבת במונחים כאלה, בסכנה דומה.

אנחנו תמיד נגן על עצמנו בכוחות עצמנו. אבל הכוחות הללו שלנו, הם באמת הכוחות, המוחות והלבבות שמוצגים כאן.

לכם, הזוכים בפרס ביטחון ישראל, יש מניות-יסוד בחישול כוח המגן המרתיע והמכריע. כולכם עשיתם עבודה מצוינת. שאו ברכה והמשך הצלחה – בפועלכם להבטיח את נצח האומה".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    הפה של השקרן ללא גבולות, ומסכן צוותים שפועלים במדינות אוייב, וכל זה על מנת לקושש עוד קולות של בבונים חסרי מוח.